Pulyka fasírt (tej és tojásmentes, paleo)


A mélyhűtőm tele van előkészített ételekkel, de mióta vége a sulinak többet voltunk a Balatonon, mint itthon, ott pedig Anyukám uralja a konyhát. Most, hogy hazajöttünk - bár nemrég még nem gondoltam volna, hogy ez valaha még bekövetkezhet - hiányzott, hogy alkothassak valamit, ezért a zacsik maradtak a fagyasztóban, én pedig készítettem egy kis fasírtot.

Nemrég beszereztem egy hamburger formázót, amit muszáj volt kipróbálnom, de ha nincs ilyenetek (miért is lenne, éppeszű ember nem költ ilyesmire ... :-) akkor hagyományosan, kézzel is nyugodtan megformázhatjátok a hambikat, ugyan ilyen finomak lesznek úgy is.

Hozzávalók:
1 kg darált pulykahús (nem tudom melyik testrésze volt az állatnak, darálva, porciózva vettem)
1 nagy fej vöröshagyma lereszelve (ha elég apróra tudod vágni úgy is jó lesz)
1 teáskanál fokhagyma granulátum (friss fokhagymával jobb, de az évnek ebben a szakaszában az új fokhagyma még nem elég aromás, régi pedig már nincs)
só, bors
1 evőkanál pirospaprika
5-6 lila bazsalikom levél felaprítva

A lila bazsalikom furcsának tűnhet, de amióta egy eredeti örmény étel kapcsán kiderült, hogy ettől olyan finom, rengeteg darált húsos ételbe használom. Ha nem jutsz hozzá hagyd ki nyugodtan, de ha megteheted próbáld ki.

Keverjük össze a hozzávalókat, formázzuk tetszés szerinti alakúra, és kevés olajban süssük meg. 

Ha már van ilyen hiper-szuper formázóm, megmutatom hogyan csináltam vele egységes formájú, és méretű húspogácsákat.

 Némi tesztelés után megállapítottam, hogy 90 gr masszából tökéletes méretű húspogácskat tudok készíteni, ezért a továbbiakban ekkora, azaz 90 grammos darabokat tettem a formázóba.
 Kézzel nagyjából lenyomkodtam.
A formázó tetejének segítségével kialakítottam a végleges formátumot.
 Voila...  :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése