Hawaii csirke (tej és tojásmentes)


Egy forró napon a teraszon ülve ettük ezt az ételt, ami - nevéhez híven - tökéletesen megfelelt az időjárási viszonyoknak. Könnyű, gyümölcsös, zamatos. Fehér rizst főztem hozzá.


Hozzávalók:
2 csirkemell felkockázva
1 kaliforniai paprika (én pirosat használtam)
1 nagy vöröshagyma felkockázva
1 konzerv darabolt ananász

250 ml víz vagy alaplé

Vizet használtam a főzéshez, alaplé nem volt itthon. Reggel vettem ki a mélyhűtőből a csomagot, ezért mikróban olvasztottam ki, ami nem is sikerült teljes egészében, kicsit itt-ott még akadtak benne fagyos húsdarabkák. Ennek ellenére sokkal gyorsabban készen lett, mint ahogy a recept írta. Lassú főzőben, magas fokozaton csináltam, mert ebédre szerettem volna tálalni, így 4 órára állítottam az időzítőt, de 2,5 óra után gondoltam ránézek, hogy állnak a dolgok. Meglepődve láttam, hogy elkészült, így ki is kapcsoltam.

2,5 óra alatt a hús megfőtt, az ananász roppanós maradt, a paprika pedig megőrizte a színét. Tesztelem majd a főzési időket, lehet, hogy kevesebb is elegendő, mint a receptek szerint. Persze le nem ég az étel, de a toszkán csirke esetében - ami nem mellesleg nagyon-nagyon finom volt - minden kifakult, és nem lett olyan szép színű, mint az eredeti receptben - persze ott nem lassú főzőben, hanem a tűzhelyen készítették, de ezek szerint így is meg lehet őrizni az ételek színét. Persze a főzési idő nyilván edény és modell függő is...

Az első havi lassú főzős projectemről, melynek ez a recept is része itt olvashatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése