Sacher torta (tej és tojásmentes)


A képen látható torta 48 szeletes. Az alsó és a legfelső szintje összesen 36, a középső szintje pedig, ami 20 x 20 centiméter, 12 szeletes. A lenti hozzávalókból egy darab 12 szeletes torta jön ki, ha nagyobbra van szükség duplázni, triplázni, négyszerezni kell a receptet... Ez itt villámgyorsan elfogyott, egy iskolai osztály vetette rá magát, hiszen a szülinapos az egyik tanító néni volt.

Hozzávalók:

1,5 csésze liszt
1,5 csésze cukrozatlan kakaópor
1 evőkanál sütőpor
1 csésze forró víz
1 csésze növényi tej
1/2 csésze olaj
2 csésze cukor

Keverjük össze a hozzávalókat, majd 190 C-on süssük készre. Egy 20x20 cm-es formában 40-45 perc alatt sül meg. Ekkor a közepe még egy ici-picit ragacsos, de ez nem gond. Ha teljesen átsütjük kiszárad.

Vágjuk a lapot ketté, kenjük meg alaposan baracklekvárral (pontos mennyiséget most nem tudok írni, mert én ugye négyszeres adagból sütöttem a tortát, ahhoz felhasználtam két üveg házi baracklekvárt), majd tegyük vissza a levágott lapot, és a torta külsejét is  kenjük meg lekvárral.

Hozzávalók a mázhoz:
150 gr tejmnetes margarin
150 gr 70 %-os csokoládé
2-3 evőkanál cukor (ha nagyon édesszájúaknak csináljuk-én most tettem bele)

sok-sok baracklekvár

Olvasszuk össze a csokoládét és a margarint. Ilyen arányok mellett nem szükséges gőzfürdő felett csinálni, én egyszerűen egy nyeles lábosba teszem mindkét alapanyagot, megolvasztom, majd összekeverem. Ha szobahőmérsékletűre hűlt öntsük a torta tetejére, és hagyjuk, hogy lefolyni az oldalán. Tegyük hűtőbe, hogy a máz megdermedhessen, és kész is. Nekem most ezzel az eljárással nem sikerült szép mázat csinálnom, pedig már rengetegszer csináltam, és mindig működött, most valószínűleg nem voltam elég türelmes, és még melegebb volt a csokiöntet a kelleténél, amikor a torta tetejére öntöttem...szóval a maradék csokis-margarinos masszát (ami lefolyt a torta oldalán) hagytam megdermedni a hűtőben, majd egy kenőkéssel rákentem a torta külsejére. 

A rózsák színezett csokigyurmából vannak - ez nem tejmentes, úgyhogy el sem árulom, hogyan készült :-) természetesen fondantból is elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése