Palacsinta (tej és tojásmentes)




A palacsinta hagyományosan tejjel és tojással készül. Van aki szódavizet is használ hozzá, egyesek recept alapján csinálják, mások csak úgy, "szemre". A nagymamám mindig azt mondta, ha kérdeztem, hogy miből mennyi  kell, hogy hát csak úgy "gondolomformán Angyalom". Hát...ez is valahogy így készül, de nem rémüljetek meg, nem kell hozzá sok alapanyag, biztosan boldogulni fogtok vele.


Hozzávalók:

liszt
víz
1 bögre liszthez 1-2 evőkanál olaj

Tényleg, csak ez a 3 alapanyag kell hozzá. Ha ragaszkodtok hozzá mehet bele egy csipet só is, de én nem szoktam. Annyi vízzel kell elkeverni a lisztet, hogy palacsinta tészta sűrűségű  legyen... O.K: elismerem, ez nem egy komoly támpont, de nem tudok pontos  mennyiségeket adni, mert ez az arány a liszt minőségétől függ (finomliszt, teljes kiőrlésű liszt, a kettő keveréke, esetleg részben kukorica liszt, zabpehely liszt ... mind - mind alapja lehet a palacsintának egyéni preferenciák szerint). Egyszerűen ki kell próbálni. Keverjétek össze, és süssetek egy palacsintát. Ha túl vastag lett, kell még egy kis víz hozzá. Ha annyira vékony, hogy a megsült palacsintát nem lehet megfordítani, akkor kell hozzá még egy kis liszt. Ezt azonban ne adjátok az egész keverékhez, inkább egy kis tálba tegyetek valamennyi lisztet, majd egy keveset a hígra sikerült palacsinta masszából, majd még egy kis massza, és ha csomómentes, akkor mehet a kis tál tartalma a nagy tálba. Általánosságban itt is igaz, hogy vizet könnyebb hozzáadni utólag...

Ha teflon palacsintasütőben készítitek, akkor a sütéskor már nem kell kiolajozni a sütőt (bár az első palacsinta esetében én azért szoktam 1-2 csepp olajat használni).


Ezek a palacsinták finomlisztből készültek.


Kedvünk szerint tölthetjük bármilyen finomsággal. A legfelső képen lévő palacsintákat nem töltöttem meg, csak összehajtogattam, leöntöttem csokipudinggal, ment rá egy kevés szójatejszínhab, majd házi rumos meggy. Finom volt :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése