Marcipánnal töltött csoki tábla (tej és tojásmentes)


Marcipán és csokoládé. Egy leheletnyi vaníliával.... Hmmmmmmmmmm... Vettem egy táblás csoki szilikon formát (ott, ahol csak kávét kaphatsz...ha...ha ), úgyhogy lehet, hogy megszaporodnak a csokitáblák a blogon J

Hozzávalók:
tejmentes étcsoki (kb 70 gr)
50 gr darált mandula
30 gr porcukor
1 csomag vaníliás cukor

Keverjük össze a darált mandulát, porcukrot és vaníliás cukrot (az enyém bio vaníliás cukor volt igazi vaníliával, ezért lett ilyen sötét színű a marcipán) annyi (néhány csepp) vízzel, hogy kenhető masszát kapjunk. Ebből sokkal több marcipán lesz, mint amennyire szükségünk van, de ennél kevesebbel nem érdemes foglalkozni sem, úgyhogy inkább csináljunk több tábla csokit, vagy simán együk meg a maradékot.

Olvasszuk meg a csokoládét. Csinálhatjuk vízgőz felett, de én egyszerűen csak mikróban csináltam. Olvasztó programon fél percenként átkeverve addig melegítettem, amíg éppen csak megolvadt egy része az apró darabokra tört csokinak (3xfél perc), majd addig kevergettem egy kiskanállal, amíg az összes csoki felolvadt. Így jó eséllyel nem melegszik fel annyira, hogy temperálni kelljen, hiszen a kereskedelmi forgalomban kapható csoki már temperálva van, de ha biztosan profi munkát szeretnétek kiadni a kezetek közül pl itt olvashattok a temperálásról. 

Minden mélyedésbe tettem egy kávéskanálnyi olvasztott csokit, majd egy ecsettel eloszlattam a mélyedések oldalára is. Ez után kb 5 percet töltött a forma a hűtőben, ami alatt meg is szilárdult a csoki. Megtöltöttem a marcipánnal, majd ráöntöttem a maradék olvadt csokit. Ez a konyhámban még egyáltalán nem szilárdult meg, így nem kellett újra melegíteni. Ment vissza a hűtőbe. Amikor megszilárdult kivettem a formából, és...hát ezen még dolgoznom kell...nem sikerült ugyanis egyben kijutnia a formából. Ezt még gyakorolnom kell. Mondjuk annyira nem bánom, a mintadarabok is jó helyre kerülnek (igen, igen, a pocakomba). Az íze viszont nagyon nagyon finom. 

Ilyen formával csináltam:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése