Mákos guba (tej és tojásmentes)


A mákos guba általában a nagyon egyszerűen elkészíthető ételek közé tartozik. Általában... Csak tejmentes kifli kell hozzá ... ... ... Sok általam ismert családban a a karácsony esti vacsora elmaradhatatlan kiegészítője.

Évek óta szemeztem már a guba rúd elkészítésével, de valahogy sosem jutottam el a végkifejletig. Azután egy munkahelyváltás következményeként felfedeztem egy pékséget Pátyon, ami úgy hirdette magát, hogy tejmentes péksüteményeket és kenyeret árul. Azután kiderült, hogy minden azért nem tejmentes a boltban, de tényleg sok mindent lehet kapni. A kenyereik például mind tejmentesek, ami a legtöbb bolti kenyérre nem igaz. És amit még sehol sem láttam, tej nélkül készült kiflijük is van. Ebből készült most az én mákos gubám. 


Aki nem olyan szerencsés, hogy biztosan tejmentes kiflit tud venni, az készítsen guba rudat.


A kifliket karikázzuk fel, tegyük egy tepsire, és 100 C-on szárítsuk addig, amíg kicsit megszikkad (cca. 30 perc).

Tegyünk egy tál aljára egy réteg szikkasztott kiflikarikát, öntsük le mézes növényi tejjel (értelem szerűen növényi tej ízlés szerinti mézzel édesítve), szórjuk meg darált mák és porcukor keverékével, majd újabb kifli, tej, mák....

Jó étvágyat !

2 megjegyzés:

  1. Szia, megnéztem a gubarudat, de az nem tejmentes. 3,5 dl tej van benne.
    Üdv
    Réka (tejallergiás :-( )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia ! Ha szójatejjel csinálod máris tejmentes :-)

      Detty (tej érzékeny)

      Törlés