Almatorta fahéjas vajkrémmel (tej és tojásmentes)





Lili 5 éves lett az idén. Tehát ez az ötödik általam készített szülinapi tortája.


Az első szülinapjára Barbis tortát kapott.
A második szülinapján erdei manók ücsörögtek a tortáján.
A harmadik szülinapjára Kisvakond tortát terveztem.
A negyedig szülinapjára Pom - pom tortát kapott.
Az ötödiken pedig Hupikékek ünnepelnek egy ötévest :-). Az idén tejmentesen.

A torta tésztája az az almás piskóta volt, amit már az előző bejegyzésben megmutattam. Ez egy pici torta lett, ha lenne harmadik tortakarikám is, akkor három rétegben sütöttem volna, így azonban két réteg piskóta közé került egy réteg "vajkrém", a harmadik réteg helyett pedig gyümölcskenyér formában sütöttem, meg a maradék masszát, ami mostanra már majdnem el is fogyott :-o

A vajkrém nem egészen tojásmentes, mivel én csak a tojás sárgájára vagyok érzékeny, ez az isteni finom olasz vajkrém pedig tartalmaz fehérjét. Tojásmentesen így készíthetünk "vajkrémet" A kakaó helyett tegyünk hozzá fahéjat, mert az jobban illik az almás piskótához.

Hozzávalók:
3 tojás fehérje
1 csésze cukor
1/2 csésze víz
300 gr tejmentes margarin
1 teáskanál fahéj

A cukrot keverjük össze a vízzel, és melegítsük 130 C-ra. Közben kezdjük el felverni a tojásfehérjét. Amikor a cukorszirup már megfelelő hőmérsékletű vegyük le a tűzről, és nagyon vékony sugárban folyassuk a tojásfehérjéhez, miközben alacsony fokozaton tovább keverjük. Ha elfogyott a szirup állítsuk a gépet ismét magas fokozatra, és keverjük addig, amíg a tojáshab lehűl 60 C-ra. Ekkor vegyük ki a hűtőből a margarint, majd apró kockákban adjuk a a tojáshabhoz. Közben állítsuk alacsonyra a keverési sebességet. Ha az összes margarin benne van már a keverőedényben ismét nagyon magas fokozaton keverjük addig, amíg krémes-habos "vajkrémet" nem kapunk. (eleinte pont úgy néz ki, mintha elrontottuk volna, de nem kell kétségbe esni, szépen összeáll idővel ) Ez az én gépemmel úgy 6-8 perc után következett be. Ekkor már gyönyörűen nézett ki, de amikor megkóstoltam nem találtam elég édesnek, sőt, valahogy egyáltalán nem volt édes - pedig már többször csináltam ezt a krémet, és eddig működött, szóval most - talán az újfajta margarin miatt ??? esetleg már a cukor sem a régi ??? kellett még hozzá kb 1/2 csészényi porcukor. Ezt is belekevertem, majd megtöltöttem a tortát, és bevontam a külsejét is. Ráültettem a már két napja kész Hupikékeket, akik fondantból készültek, és közéjük tettem a mini tortácskát is. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése