Űrlény torta (tej és tojásmentes)

Ezt a tortát itthonra készítettem. Míg a sárkány torta meglepetés volt, ezt az ünnepelt maga választotta egy könyvből.

A formatorták esetében nem nagyon kísérletezgetek új ízekkel. Kialakult egy szűk repertoár, ezeket variálom, mert itt az íz mellett az is fontos, hogy  megtartsa a formáját. Az ünnepeltnek nagyon ízlett a sárkánynál használt kombináció, így az űrlény torta is vaníliás piskótából és szintén vaníliás vajkrémből állt némi házi szilvalekvárral megbolondítva.

A piskóta receptje itt található. A vajkrém pedig úgy készül, hogy LIGA margarint kikeverek némi porcukorral. Nincs pontos recept, annyit teszek hozzá, amennyivel finomnak érzem. Ehhez a tortához 250 gr, azaz egy csomag margarint használtam.

Kikevertem két adag (a fenti linken találhatóhoz képest dupla mennyiségű alapanyagokból) piskótát. Az egyik adagot megsütöttem két félkör alakú formában, a maradék massza jenen esetben őzgerinc formában sült, de jelen esetben ez teljesen lényegtelen.

Amikor a piskóták megsültek hagytam őket kihűlni. Az őzgerinc formában sült süti felét összemorzsoltam, és elkevertem annyi vajkrémmel, hogy formázható masszát kapjak.

Az egyik félkör alakú piskótát letettem egy tálra, a gömbölyű felével lefelé. Ez lett a tojás alja. Megkentem vajkrémmel, és lekvárral. Az összemorzsolt, és vajkrémmel összegyúrt masszából tettem rá egy 6-7 centiméter, vastag réteget - a közepére vajkrém és lekvár került majd a tetejére újra vajkrém és újra lekvár, végül a másik félgömb. Így a tortának már tojás alakja lett.

Kívülről rákentem a maradék vajkrémet, és betettem a hűtőbe.


 Gyúrtam egy adag cukormasszát, és bevontam vele a tojást. Air brushal fújtam le barnára, és majd megformáztam az űrlényt és a többi kiegészítőt. Nem tudom, hogy a piros folyékony dolog mi lehet, a zöld trutyi szerintem jobban illik a tojásból előbújó űrlényhez, de az eredeti tortán piros trutyi is volt, és erre szólt a rendelés :-). A zöld trutyi egyébként színezett hideg zselé, ez cukrászati boltokban készen kapható, áttetsző, édes, zselés anyag, ami a tégelyében folyékony, levegővel érintkezve viszont megszilárdul, de zselés marad. Korábban ostyás tortáknál használtam, de trutyinak is bevált :-) :-)


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a torta...és mindez tej- és tojásmentes változatban.... csak gratulálni tudok hozzá! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen ! Ez a torta most nem saját ötlet, Debbie Brown könyvében találta az ünnepelt. Persze teljesen ugyan olyanra nem tudtam csinálni, de így is elégedett volt vele :-) Az ihletadó könyv egyébként itt található, sok jó ötlet van benne: http://www.amazon.com/Gorgeous-Gruesome-Cakes-Children-Original/dp/1847736467/ref=sr_1_7?s=books&ie=UTF8&qid=1365445085&sr=1-7&keywords=debbie+brown

    VálaszTörlés