Tüzet okádó sárkány torta (tej és tojásmentes)


Hatalmas vállalkozás volt ez a torta. Rengeteget dolgoztam vele, és az eddigi legnagyobb tortámat sikerült megalkotnom. Ketten cipeltük be az iskolába, de kémeim szerint  utolsó morzsáig elfogyott, és az ünnepelt rettentő büszke volt rám. Tehát minden fáradságot megért.

Sütöttem egyenként 5 adag piskótát külön-külön, azaz lett 5 darab kb 3 cm vastag, 20x30 centiméteres lapom. Ezeket rétegeztem egymásra. A rétegek közé vajkrém került, amihez LIGA margarint és porcukrot használtam. Nem tudok arányokat mondani, kóstolgattam, nem akartam túl édesre csinálni. 12 csomag LIGA margarint használtam és 4 rúd vaníliát. A lábához és a háta formázásához pedig egy dupla méretű piskóta készült. 


Ha azt nézzük, hogy egy adag piskótából 12 muffin süthető, akkor 7x12, azaz egy 84 szeletes tortánál tartunk, és a nyaka még sehol...

A vajkrém tetejére házi szilvalekvár került minden réteg esetében. A lekvárban nektarin darabok is voltak, ami most kifejezetten jól jött. 




Eleve azon a fa lapon kezdtem el összerakni a tortát, amin a végén készre akartam csinálni, mert nem szerettem volna mozgatni. A fa lapra szereltünk egy fém rudat, ez szolgált nyak merevítésül, és ebbe a rúdba lehetett belecsúsztatni a torta tüzijátékot is, amitől tüzet okádó sárkány lett belőle, de ne szaladjunk ennyire előre.


Amikor már mind az öt réteg piskóta a tálcán volt hozzáláttam a nyakához. Ehhez készítettem egy dupla adag pillecukrot, és beleszórtam 3 zacskó, azaz 1,5 kg zabpelyhet.

                                     

 Ebből a masszából formáztam meg a nyakát és a fejét. Gyorsan száradt, és könnyen lehetett vele dolgozni. Bekentem a kezem margarinnal, így nem ragadt rá.



Nem kicsi káosz keletkezett munka közben a konyhámban...ez a képeken is látszik.


A dupla mennyiségű masszából sütött piskótát összemorzsoltam, és vajkrémet gyúrtam hozzá, ebből formáztam meg a sárkány lábait, farkát és a hátát is.

Amikor minden elkészült már csak be kellett borítanom több száz sárkánypikkellyel, amihez 3 adag cukormasszát használtam fel.




A külsejére került egy réteg hidegzselé, hogy ne kezdjenek a pikkelyek önálló életet, ettől lett ilyen csillogó. Körülötte pedig zöldre színezett zselé van, apró cukorgolyókkal.




2 megjegyzés: