Chloe Coscarelli díjnyertes fűszeres muffinja (tej és tojásmentes)


Cloe Coscarelli egy vegán cukrász, aki megnyerte a Magyarországon is bemutatott (sajnos csak néhány részt láthattunk) Cupcake War játék egyik versenyét többek között ezzel a recepttel. Nem csak 10 000 dollárt, hanem komoly hírnevet is nyert ezzel. Mivel a díjnyertes muffinok (összesen 4 félét készít a műsorban minden versenyző)  receptjei több helyen is fellelhetők a neten elhatároztam, hogy szép sorban elkészítem őket. Íme az első:

A recept angolul itt található:

Hozzávalók:
2 csésze finomliszt
1 csésze cukor (nálam finomítatlan nádcukor)
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só (ezt kihagytam)
1 teáskanál őrölt gyömbér
1 teáskanál reszelt szerecsendió
1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
1/2 teáskanál őrölt fahéj
1 csésze sütőtök püré (ez pont egy kisebb sonkatök megsütve)
1 csésze konzerv kókusztej (fel kell keverni, mielőtt kimérnénk)
1/2 csésze olaj
2 evőkanál almaecet
1 teáskanál vanília kivonat

Keverjük össze a száraz hozzávalókat, adjuk hozzá a  nedveseket, majd keverjük az egészet alaposan össze. Osszuk el a masszát papírkapszlikkal bélelt muffintepsiben (az eredeti recept szerint 18 muffin lesz ekkora mennyiségből, nekem is pont ennyi lett), majd 200 C-on süssük addig, amíg a közepébe szúrt spagetti szárazon nem jön ki belőle (tűpróba). Ehhez kb. 30 percre van szükség.

Készítsünk hozzá vajkrémet az eredeti recept szerint 1 csésze tejmentes margarinból és 3 csésze porcukorból, de én csak 1 csésze cukrot használtam a vajkrémhez....

A datolya karamellhez 10 datolyát megfőztem annyi vízben, amennyi ellepte őket, majd meghámoztam és kimagoztam. Ezután összeturmixoltam 1 bögre juharsziruppal és 1/2 teáskanál őrölt fahéjjal. Tényleg finom...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése