Trüffel (tej és tojásmentes)


December 24-én vettem meg Joanne Harris Csokoládés barack című könyvét. 28-án pedig egy hosszúra nyúlt játszóházas napon, ahol a gyerekeim időnként megjelentek az asztalomnál inni egyet, de egyébként ügyet sem vetettek rám, majdnem ki is olvastam. A csokoládé trilógia előző két részétől eltérően, ahol számtalan finomságról olvashatunk ebben a részben Vianne csak trüffeleket készít. Ezekről azonban olyan részletes és főleg képletes leírást olvashattam, hogy nem is tudtam sokáig ellenállni a kísértésnek, hogy magam is készítsek néhány trüffel golyócskát. A klasszikus trüffelhez jó minőségű csokoládéra, és tejszínre van szükség. Az én verziómban sincs ez másképp...csak egy kicsit...

Hozzávalók:
200 gr tejmentes csokoládé (nálam 70%-os Tibi csoki)
100 ml rizstejszín
30 gr tejmentes margarin (nálam LIGA)

Tegyük egy tálba a tejszínt a margarinnal, és mikróban (vagy tűzhelyen) melegítsük addig, amíg a margarint felolvad, a tejszín pedig majdnem forr. 

A csokoládét törjük kockákra.

A forró tejszínt öntsük a csokoládéra (mindenhol lepje el), és hagyjuk egy percig állni, majd ha a csokoládé megpuhult keverjük addig, amíg egynemű, csomómentes masszát nem kapunk. Hagyjuk előbb szobahőmérsékletűre hűlni, majd tegyük annyi időre hűtőbe, amíg a keverék megszilárdul. Egy éjszaka biztosan elegendő hozzá.



Ha a massza megszilárdult vegyünk ki belőle kis adagokat (kiskanállal, vagy karalábé vájóval-mint én), formázzuk golyóvá (könnyebb ha ehhez csak az ujjainkat használjuk és nem a tenyerünket).



majd hempergessük meg cukrozatlan kakaóporban.