Zöldséges pulykaragu 10 perc alatt (tej és tojásmentes)


Ez az étel úgy készült egy vasárnap délután, hogy amikor nekiláttam a másnapi vacsora előkészítésének (minden este későn érünk haza, ezért előző nap szoktam elkészíteni a másnapi vacsorát, aznap legfeljebb valami gyors köretet gyártok frissen), szóval amikor elkezdtem darabolni a pulykemellet rájöttem, hogy a kimaradt ebéd azért csak hiányzik, úgyhogy gyorsan összedobtam ezt a tésztaételt.


Nem is nagyon tudok mennyiségeket írni, másfél személyre (magamnak és egy nyolcévesnek :-) ) készítettem csak úgy szemre. Felraktam egy lábosba vizet a tésztának. Összevágtam viszonylag apróra egy kevés pulykamellet, és  oliva olajon megpirítottam. Azután benyúltam a mélyhűtőbe, és elővettem az első zöldséges zacsit, ami a kezembe került. Volt benne gomba, sárgarépa, zöldborsó, gyöngyhagyma, valamilyen piros paprika, majd ezekből egy maréknyit rádobtam a majdnem kész húsra. Közben a víz is felforrt, úgyhogy beletettem a tojás nélkül, durumbúzából készült tésztát. Amikor a zöldségek is kiengedtek és megpuhultak még elforraltam a nedvességet, ami a fagyasztott zöldségek miatt került az ételbe (eddig fedő alatt pároltam, most lekerült róla), és öntöttem bele cca. 2 evőkanálnyi rizstejszínt (a "maradék" ment a másnapi vacsiba). Mire ezzel végeztem a tészta megfőtt, így kitettem két tányérba, rákanalaztam a ragut, és már ettük is. Az egész főzési művelet nem tartott tovább 10 percnél, és közben még a maradék egy kilónyi pulykahúst is feldaraboltam ... Kényelmesen  megettük, majd folytattam a vacsi főzését.