Lila bazsalikomos pulykatallér bulgurral (tej és tojásmentes)


A lila bazsalikom az örmény konyha jellegzetes fűszere. Ők valószínűleg elhatárolódnának attól, hogy pulykahúst ízesítsek vele, de amióta először megkóstoltam a dolma-t, az örmény töltött szőlőlevelet nem tudok betelni vele. Ha van lehetőségem lila bazsalikomhoz jutni azonnal valami darált húsos fasírt félét gyártok sok-sok lila bazsalikommal. Tavaly még kísérleteztem a termesztésével is. Szépen is alakult, már láttam lelki szemeim előtt a rengeteg dolma-t, de azután elmentünk nyaralni, és mind kiszáradt. Az idén a kertészetből hazahozott töveket azonnal megkopasztottam, és lefagyasztottam a leveleket. Biztos, ami biztos...

Hozzávalók:
500 gr darált hús (most pulyka, de báránnyal az igazi)
só, bors, 
1 evőkanálnyi aprított lila bazsalikom 

1 bögre bulgur
1,5 bögre víz
vegamix (bio "vegeta")

lime vagy citrom a tálaláshoz


A húst, és a fűszereket összegyúrom (kézzel !!!), majd kis pogácsákat formálok belőlük, és megsütöm őket. Mindkét oldalukon 5 percig.

A bulgurt ( Török élelmiszer üzletekben, vagy bio boltokban kapható) másfélszeres mennyiségű vízben megfőzöm kevés vegamix hozzáadásával. Nem szoktam sózni, de erre esetleg szükség lehet, ha valaki "átlagosan sós" ételekhez szokott.

Tálaláskor adok hozzá 1-1 gerezd lime-ot vagy citromot, amit a húsra szoktunk facsarni.

Ez is egy olyan étel, ami munkából hazaesve fél óra alatt össze lehet dobni.