Savanyú káposztás húsgombóc (tej és tojásmentes)




Hozzávalók:
800 gr darált sertéshús
3 evőkanál darált lenmag
só, bors, pirospaprika

vegamix (olyan, mint a vegeta, csak bio, és műanyag mentes)

kb 300 gr savanyú káposzta (egy kis vödörnyi felét használtam hozzá)

A húst, lenmagot, fűszereket (mindhármat, + esetleg amihez még kedvünk van) keverjük / gyúrjuk össze, majd formázunk belőle gombócokat. Célszerű egyforma méretűeket gyártani, ami az esztétikumon túl azért fontos, hogy egyszerre főljenek meg. Mércének én egy fagylaltos kanalat használtam.

Forraljunk egy lábosban annyi vizet, amennyi ahhoz kell majd, hogy a gombócainkat éppen hogy ellepje. Tehát, ha 5 cm átmérőjű gombócokat gyártottunk, akkor kb. 7 centiméternyi vizet tegyünk az edénybe. Bátran vegyük elő a szemmértékünket, nem kell hozzá vonalzó... Szóval forraljuk fel a vizet kevés vegamix és pirospaprika társaságában, majd a forrásban lévő vízbe tegyük a gombócokat, rakjuk a gombócok közé, illetve rájuk a feldarabolt káposztát (ha egyben hagyjuk a savanyú káposzta szálakat nehéz lesz enni, ezért én ki szoktam tenni egy kupacot a vágódeszkára és 3-4 darabba vágni), fedjük le, és kis lángon főzzük addig, amíg a gombócok megpuhulnak. Ezt úgy ellenőrizhetjük, ha egyet kettévágunk és megkóstoljuk. 

Lehet sűríteni a levét, de én nem szoktam. Aki fogyaszthat tejterméket egyen hozzá finom fehér kenyeret. Aki tejtermék mentes diétára kényszerül az süssön hozzá magának finom fehér kenyeret, mert a bolti kenyerekben mindig van tejszármazék. Ha más nem legalább savópor. Persze lehet, hogy a mindig túlzás, de én akármelyik pékséget kérdeztem, mindenhol adtak hozzá. Kenyeret sütni viszont nem ördöngösség. Majd ezt is megmutatom... :-)