Paprikás krumpli (tej és tojásmentes)




Hozzávalók:

vöröshagyma
burgonya
virsli
finomliszt + teljes kiőrlésű liszt
őrölt lenmag
pirospaprika, só


A paprikás krumpli elkészítését minden háziasszony ismeri. Nem írok mennyiségeket, mert egyrészt egyedi, másrészt én sosem mérem- ha szükséges rengeteg szakácskönyvben fellelhető. Én úgy készítem, hogy jó sok hagymát (négytagú családomnak 4 nagyobb darabot) felkockázok, és kevés olajon megpirítom. Nem üvegesre, hanem halvány barnára. Majd szórok rá 1-2 evőkanálnyi pirospaprikát, elkeverem, és gyorsan felöntöm egy kevés vízzel. Ez után hozzáadom a meghámozott, felszeletelt burgonyát és még annyi vizet, hogy ellepje a burgonyákat.

Amikor a krumplik félig megpuhultak beleszaggatom a galuskákat. Ehhez összekeverem a kétféle lisztet kevés őrölt lenmaggal. Mennyi az a kevés ? Jó kérdés. A liszt mennyiségét nem tudom, így nehéz pontos mennyiséget írni a lenmagból is, annyi azonban biztos, hogy ha 1 tojást tennék a keverékhez, akkor helyette egy púpos evőkanál lenmagot használok. Ez így már talán hasznosítható információ.  A paprikás krumpliban nagy nokedliket látok szívesen, ezért ilyenkor egy evőkanállal szoktam a forró (forrásban lévő) ételbe adagolni a masszát.

Ha a nokedlik megpuhultak mehet bele a felkarikázott virsli, ilyenkor már el is zárhatjuk a lángot, a virslinek igazából csak át kell melegednie. És kész is. Ha van otthon, meg szoktam szórni petrezselyemmel tálalás előtt, szép, finom és egészséges is.