Coca cola cupcake mogyoróvajas vajkrémmel (tej és tojásmentes)



Nos, a "vajkrém" természetesen margarinból készült, a cola ízét pedig én nem igazán fedeztem fel a végtermékben, ettől függetlenül nagyon finom desszert.


Hozzávalók 6 db muffinhoz:
120 ml coca cola
80 gr nádcukor
90 gr liszt
1/2 zacskó sütőpor
40 gr margarin (nálam LIGA)
30 gr cukrozatlan kakaópor
1 púpos evőkanál őrölt lenmag (tojás helyett)

Játszhatunk külön a nedves hozzávalókkal és a száraz hozzávalókkal, amiket azután összevegyítünk, én azonban mindent bele szoktam tenni a keverőgépen táljába, és kb fél pert calatt összekevertetem vele.

Ezután el kell osztanunk a masszát  6 muffinkapszliban, amit a legegyszerűbben egy fagylaltos kanállal tehetünk meg, így maszatosak sem leszünk, és a tésztát is teljesen egyenlően tudjuk hatfelé osztani.

190 C-on süssük 25-30 percig. Ha elkészült hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni.

Hozzávalók a "vajkrémhez":
200 gr mogyoróvaj (házi verzióhoz recept lent)
200 gr margarin (megint csak LIGA)
200 gr porcukor

Újra mindent tegyünk egy tálba, és keverőgéppel, vagy gépi habverővel keverjük alaposan össze. Töltsük habzsákba, és díszítsük vele a muffin tetejét, hogy a muffinből csudaszép cupcake válhasson. Díszíthetjük még kevés tortadarával is.

Megjegyzés: Ebből a mennyiségből 6 muffint díszíthetünk fel a képen látható módon, azaz meglehetősen gazdagon adagolva a krémet. Ha a sütit gyerekcsapatnak készítjük, akkor ezért igazán rajongani fognak (általában), felnőtteknek azonban ez egy sokkoló adag. Viszont jól tűri a fagyasztást, egyszerűen csomagoljuk háztartási fóliába és rekjuk a mélyhűtőbe. Nem tudom hivatalosan meddig áll el, én jópár hetes vajkrémet is használtam már felengedés után (vegyük ki a mélyhűtőből és egyszerűen hagyjuk kiengedni, majd használjuk, mintha frissen készült volna), semmi baja sem volt.

Házi mogyoróvaj
Ez nem is egy igazi recept...A mogyoróvajhoz ugyanis nem kell semmi más, csak mogyoró. És persze egy igazán nagy teljesítményű késes robotgép, ami kibírja, hogy akár 10-15 percig is folyamatosan üzemel. Semmi mást nem kell tennünk ugyanis, mint beletenni a mogyorót (földimogyoró), és addig aprítani, míg a mogyoró kiengedi magából az olajait, és gyönyörű sima, pépes állagú nem lesz. Itthon előfordul (nem vagyunk mogyoró nagyhatalom, ugye...) hogy mire eljut hozzánk a mogyi, már eléggé kiszáradt, és a legnagyobb igyekezetünk ellenére sem szeretné az olajtartalmát olyan mértékben kiengedni, mint arra szükségünk lenne. Ha ez bekövetkezik, nyugodtan adagoljunk pár csepp (tényleg csepp!!!) olajat a gépbe, miközben dolgozik. Autentikus nyilván a mogyoró olaj lenne, de én oliva olajat használtam hozzá (ez volt itthon), és úgy is remekül működött.

Jó étvágyat hozzá !